<  Cuprins "Ciclurile sufletului"


Cum să medităm

Capitolul 3 "Evoluţia sufletului", subcapitolul e) "Meditaţia", din cartea dictată mediumului Gina Lake de către Spiritul lui Isus Cristos „CYCLES OF THE SOUL: Life, Death, and Beyond” (CICLURILE SUFLETULUI - Viaţa, moartea şi dincolo de ele). Mediumul Gina Lake citeşte mesajul în limba engleză, cu subtitrarea în româneşte (videoclipul este încorporat la sfârşitul acestui articol).

Jesus

Cum să medităm

«Salutări. Eu sunt cel pe care-l ştiţi ca Isus Cristos.

Cel mai important lucru de ştiut despre meditaţie nu este atât cum să o faci (căci este foarte uşor de făcut, nu-i nimic complicat) sau de ce (dacă eşti suficient de convins să o faci), ci cât de des. Când vine vorba de meditaţie, totul este frecvenţa. Dacă o faci doar din când în când, nu-ţi va fi prea utilă, chiar dacă durează mai mult. Este însă important să meditezi zilnic, cel puţin o dată pe zi, timp de 45 de minute sau mai mult. Iar motivul este că meditaţia se aseamănă cu antrenarea unui muşchi şi, ca şi muşchii, creierul are nevoie de un antrenament regulat, căci altfel, îţi ieşi din formă.

Prin meditaţie, îţi antrenezi creierul să rămână într-o stare diferită, alta decât starea implicită de conştiinţă, care este starea egotică. Iar pentru a reuşi acest lucru trebuie să petreci ceva timp zilnic într-o stare meditativă. Atunci ai şanse ca noua stare să devină implicită pentru tine – care este chiar scopul meditaţiei.

Oricât de minunată ar fi meditaţia, ţelul ei nu este doar acela de a te face să te simţi bine atunci când te simţi rău – deşi o poate face, ceea ce este, desigur, o bună întrebuinţare a meditaţiei. Cu toate acestea, starea de bază în care trăiesc cei mai mulţi oameni, starea egotică de conştiinţă, deşi nu aduce, în general, o suferinţă teribilă, este, totuşi, o stare de suferinţă. Majoritatea oamenilor nu realizează că trăiesc zi de zi într-o stare de contracţie, tensionată. Acest nivel de stres şi negativitate le pare normal celor mai mulţi oameni.

Practică zilnică a meditaţiei va schimba asta. Va face posibil să fii mult mai relaxat şi mai mulţumit, să trăieşti într-o stare de prezenţă. Acesta este scopul meditaţiei: să trăieşti în prezenţă în cea mai mare parte a timpului – iar acest lucru chiar este posibil.

Mulţi oameni trăiesc în acest fel, fiindcă, probabil, meditează zilnic şi şi-au făcut un scop din trăirea în prezenţă. Este important să-ţi cunoşti obiectivele, valorile, ce este cel mai important pentru tine.

Pentru cei mai mulţi oameni, prioritatea este de face mereu câte ceva, iar dacă este cazul, timpul petrecut în meditaţie este privit ca un lux, ca fiind neproductiv, lux pe care nu şi-l permit. Ceea ce este complet fals. Meditaţia este o necesitate, nu un lux, deoarece măreşte eficienţa acţiunilor persoanei şi le face mai plăcute. Ea garantează că nu vei pierde timpul cu acţiuni inutile, deoarece alegerile pe care le faci din starea de prezenţă vor fi determinate de înţelepciunea interioară, nu de vocea din capul tău.

Odată ce te obişnuieşti să meditezi regulat, s-ar putea să nu te mai intereseze unele lucruri care-ţi ocupă acum timpul. Multe dintre lucrurile pe care le fac oamenii nu sunt atât de valoroase pe cât par, iar meditaţia te ajută să înţelegi acest lucru. Acum vei petrece mai mult timp făcând lucruri care te fac fericit şi mai puţin timp încercând să obţii ceva ce-şi doreşte ego-ul – cum ar fi shopping-ul sau exerciţiile fizice sau statul la taclale cu prietenii sau privitul la televizor sau Youtube. Majoritatea oamenilor petrec în fiecare zi prea mult timp hrănindu-şi ego-ul şi prea puţin timp hrănindu-şi sufletul.

Odată ce vei schimba această situaţie, te vei simţi diferit pe interior şi viaţa ta se va schimba în bine.

A trăi în prezenţă este o stare de conştiinţă diferită şi scopul căii spirituale.

Ceea ce vreau să subliniez astăzi este că, pentru a modifica starea creierului în mod permanent, este necesară meditaţia zilnică. Fără o meditaţie zilnică, modificările pe care creierul trebuie să le facă pentru a se stabili în prezenţă sunt aproape imposibile sau ar dura foarte mult timp. Evoluţia spirituală este lentă, dar două lucruri o pot accelera: meditaţia şi transmisia energetică.

Dacă crezi că, citind mai multe cărţi şi absorbind mai multe învăţături, vei provoca schimbarea de conştiinţă despre care citeşti, atunci te păcăleşti singur. Oricât de importante ar fi învăţăturile, cititul şi ascultarea învăţăturilor, acestea nu îţi vor modifica creierul, ci doar meditaţia poate s-o facă. Aşadar, mai întâi, voi explica pe scurt tehnica de bază a meditaţiei.

În privinţa meditaţiei, este important să te simţi foarte confortabil, astfel încât să poţi medita pentru o perioadă îndelungată de timp fără să-ţi mişti corpul. Acest lucru este mai important decât să-ţi menţii corpul într-o poziţie perfect verticală, după cum recomandă deseori profesorii de yoga şi meditaţie. Deci stai cât mai confortabil, ca să poţi rămâne în aceeaşi poziţie fără să te mişti. Poţi sta sprijinit pe perne în pat sau într-un scaun înclinat la un unghi de 45 de grade – aşa îţi va fi mai uşor să meditezi timp de o oră sau mai mult, ceea ce îţi va permite să te cufunzi mai adânc în meditaţie.

Întrucât meditaţia constă, în esenţă, în concentrarea atenţiei asupra unui simţ sau a tuturor celor cinci simţuri, există câteva tipuri fundamentale de meditaţie. Va trebui să le testezi pe fiecare pentru a vedea care funcţionează cel mai bine pentru tine. Acestea sunt următoarele:

1. Meditaţia auditivă sau folosind sunetele

Într-o meditaţie auditivă, te concentrezi asupra unui anumit sunet, cum ar fi un clopot, o piesă muzicală sau vocea dintr-o meditaţie ghidată. Sau asupra sunetelor din mediul înconjurător, pe măsură ce apar. Sau asupra unei mantre, a unei afirmaţii sau a unei rugăciuni pe care o repeţi şoptit.

2. Meditaţia asupra respiraţiei

Acesta este cel mai uzual tip de meditaţie care se învaţă, dar asta nu înseamnă că ar fi superioară celorlalte tipuri de meditaţie sau că ar fi cea mai bună pentru toată lumea. Cea mai bună meditaţie este cea care funcţionează cel mai bine pentru tine personal.

Meditaţia asupra respiraţiei este, în esenţă, o concentrare asupra senzaţiilor implicate în respiraţie: senzaţia aerului care intră şi iese prin nas şi senzaţiile din piept când se ridică şi coboară odată cu fluxul de aer.

O variantă a acestei meditaţii constă în a-ţi număra respiraţia, adică a inspira cât timp numeri până la o anumită cifră, a-ţi reţine respiraţia numărând şi apoi a expira numărând iar.

3. Meditaţia în mers

Aceasta este o concentrare asupra senzaţiilor, pe ceea ce vezi şi auzi când mergi pe jos.

Tai chi, qigong şi yoga – atunci când sunt practicate ca meditaţie – sunt tipuri de meditaţie asemănătoare meditaţiei în mers, care funcţionează bine pentru cei care sunt mai activi şi consideră că le este greu să stea nemişcaţi. Totuşi, pentru majoritatea oamenilor, se recomandă mai degrabă o meditaţie stând aşezat, decât una în mişcare, deoarece mişcarea activează mintea.

4. Meditaţia prin fixarea privirii

Aceasta se face privind continuu flacăra unei lumânări sau imaginea unui guru sau unul sau mai multe obiecte frumoase. Poţi folosi un singur punct focal, cum ar fi flacăra unei lumânări, sau poţi lăsa ochii să se mişte în mod natural de la un obiect la altul, fiind atent la fiecare.

Apropo, în meditaţie, vederea este simţul cel mai puţin folosit pentru focalizare. Celor mai mulţi oameni le este mai de folos să stea cu ochii închişi sau privind în jos în timpul meditaţiei, deoarece vederea obiectelor activează mintea.

5. Meditaţia asupra energiei

Cei care sunt suficient de sensibili pentru a simţi energia corpului subtil pot medita asupra acestor senzaţii mai subtile, pur şi simplu, observându-le şi nefăcând nimic în privinţa lor. Doar observându-le şi permiţându-le să existe.

6. Meditaţia asupra tuturor senzaţiilor şi a energiei subtile

Această practică se face de obicei cu ochii închişi, observând, pur şi simplu, ceea ce percepi, fie că este vorba de un sunet, de o senzaţie în corp, de respiraţie sau de o energie mai subtilă. Acorzi deplină atenţie la tot ceea ce percepi şi îţi laşi atenţia să treacă în mod natural, aşa cum vrea ea, de la o experienţă senzorială la alta.

Instrucţiunea de bază pentru toate tipurile de meditaţie este să te concentrezi asupra senzaţiilor, sunetelor şi experienţelor energetice pe care le ai.

În mod inevitabil, vor apărea gânduri sau emoţii, iar atunci când se întâmplă asta, observă-le şi apoi revino cu atenţia asupra mantrei sau respiraţiei sau asupra cuvintelor dintr-o meditaţie ghidată sau asupra sunetelor din mediul înconjurător ori asupra senzaţiilor şi experienţelor energetice pe care le are corpul tău. Ori de câte ori observi că ai fost captivat de un gând, revino uşurel înapoi la obiectul de focalizare. În cele din urmă, vei surprinde aceste gânduri în faza iniţială, înainte de a fi prins de ele, caz în care le observi că apar şi revii la obiectul concentrării. Acestea sunt toate recomandările necesare pentru a medita.

Ceea ce este mai greu este să meditezi în mod regulat şi suficient de mult timp într-o singură şedinţă pentru a-ţi schimba starea de conştiinţă. Celor mai mulţi începători într-ale meditaţiei le ia 45 de minute sau mai mult până reuşesc să se cufunde într-o stare mai profundă. Vei şti când vei reuşi asta, pentru că te vei simţi într-un anumit fel, greu de descris. Odată intrat în ea, rămâi în acea stare o vreme – cu cât mai mult, cu atât mai bine. În acel moment, poţi renunţa la tehnica meditaţiei şi doar să trăieşti starea la care te-a condus această practică.

Dacă renunţi la meditaţie înainte de a ajunge în acea stare mai profundă, îţi vei compromite practica, deoarece meditaţia nu va fi la fel de satisfăcătoare. Odată ce ajungi să te cufunzi mai uşor în această stare, vei vedea că aştepţi cu nerăbdare să meditezi, şi atunci îţi va fi mult mai uşor să-ţi faci timp pentru meditaţie în fiecare zi.

Dar la început, trebuie să faci din meditaţie o prioritate şi să-ţi propui să o realizezi zilnic timp de 45 de minute sau mai mult, iar apoi ea va deveni o mare bucurie.

Mulţi oameni renunţă la meditaţie doar pentru că nu au petrecut în meditaţie suficient de mult timp şi nu au realizat-o destul de frecvent, încât să devină o răsplată în sine.

Aş dori să mai adaug că nu există meditaţie proastă sau eşuată. Orice efort pe care îl faci pentru a medita este preţios şi contează, indiferent dacă observi vreun rezultat sau nu. Încearcă să nu-ţi propui nişte obiective, cum ar fi să trăieşti o anumită experienţă spirituală sau să-ţi dezvolţi anumite capacităţi despre care ai auzit de la alţii.

Meditaţia te va schimba într-un mod care s-ar putea să nu fie vizibil imediat. Progresul spiritual este ceva misterios, iar mintea nu este capabilă să evalueze sau să aprecieze acest progres. Minţii îi place să spună povestea că “nu faci niciun progres, aşa că de ce să mai continui?!”. Aşa că fii atent la vicleniile prin care mintea te-ar putea descuraja. Fii sigur că mintea nu vrea ca tu să meditezi.

Cei care vă îndrumă din dimensiunile superioare sunt conştienţi de eforturile voastre de a medita, iar aceste eforturi le semnalează faptul că vă dedicaţi evoluţiei spirituale. Atunci când văd angajamentul vostru sincer de a medita, îşi vor concentra mai mult din energiile lor pentru a vă ajuta pentru progresul spiritual.

Vă rugăm să nu subestimaţi implicarea forţelor spirituale. Să ştiţi că, atunci când vă rezervaţi timp pentru a medita, atrageţi către voi ajutorul din alte dimensiuni. Ele vă sprijină pentru a vă vindeca şi a vă eleva conştiinţa. Prin urmare, nu ezitaţi să le cereţi ajutorul înainte de a începe să meditaţi. Prinde bine întotdeauna să rostiţi un fel de rugăciune care să vă exprime dorinţa sinceră de a vă vindeca şi a evolua spiritual şi care să invoce ajutorul din dimensiunile superioare.

Meditaţia este ocazia de a vă apropia şi a intra într-o legătură mai strânsă cu cei care vă călăuzesc. Să ştiţi că ei sunt întotdeauna gata să vă sprijine în eforturile voastre şi cereţi-le ajutorul atunci când simţiţi nevoia.

Vă mulţumesc pentru deschiderea voastră faţă de acest mesaj. Eu sunt mereu alături de voi.»

< Sus >

traducere de Răzvan A. Petre
13 mai 2022

Link-ul: https://www.youtube.com/watch?v=-k9AfdtU9vw

Traducerea de mai sus provine din varianta originală în engleză, publicată ca lectură audio în 16 martie 2022.