<  Index "24/7 cu Isus"

Mesaj #2 - "Educaţia şi lumea în schimbare"

“Nu-i mai putem controla pe aceşti copii”. Nu, nu puteţi. Ei au venit aici pentru a perturba sistemul. (Isus)

Mesajul nr. 2, «Educaţia şi lumea în schimbare», din seria de transmisii live "24/7 cu Isus", publicat în 07/02/2022. Spiritul lui Isus ne vorbeşte prin vocea mediumului Tina Spalding. Mesajul în limba engleză este subtitrat în româneşte, iar videoclipul este încorporat la sfârşitul acestei transcrieri.

Textul mesajului video

Educaţia şi lumea în schimbare

Întrebare: S-a terminat cu sistemul şcolar aşa cum îl ştiam? Copii nu mai au respect, iar profesorii nu se mai descurcă cu aceşti copii, care parcă au înnebunit.

ISUS:

«Adevăr grăiesc, sunteţi nişte fiinţe binecuvântate. Eu sunt cel pe care îl ştiţi ca Isus.

Este foarte, foarte dificil să repari un sistem care i-a îndoctrinat pe toţi cei care participă la el. Când sunt 30 de copii într-o clasă şi li se cere să facă un anumit lucru, nu le poţi oferi cu adevărat libertatea. Sistemul nu este creat pentru a le oferi libertatea de exprimare. Dacă sunt 30 de copii şi un singur profesor sau poate un asistent, nu poţi menţine ordinea sau să ţii energiile sub control, decât dacă le spui să stea pe scaunele lor şi să tacă şi să facă linişte. Deci, într-adevăr, în cadrul acestei structuri există limitări.

Dar ai putea face altceva. Să spunem că ai un elev vorbăreţ, îl poţi ruga să vină în faţa clasei, spunându-i într-un mod foarte amabil şi cu iubire: “Uite, ştiu că ai multe de spus. Vii în fiecare zi aici şi stai mereu la taclale.” De ce să nu-l întrebi pe acel elev ce are de zis? Întreabă-l ce ar vrea să spună! Şi s-ar putea să-şi dea seama că nu are prea multe de spus sau, dimpotrivă, că are ceva de spus.

Dacă în acest sistem vin copii care sunt agresivi, vă este foarte greu să îi disciplinaţi, pentru că nu sunteţi în măsură să exercitaţi controlul de care au ei nevoie. Aşa că, de fapt, înotaţi împotriva curentului încă de la început, pentru că predaţi într-o clasă cu mulţi copii, cărora nu li se oferă suficient timp şi spaţiu ca să se exprime liber. Aşa că aveţi un spaţiu de manevră limitat.

Dar ceea ce puteţi face, de exemplu, dacă aveţi de-a face un copil care se chinuie la o materie, îl puteţi chema deoparte la sfârşitul orei şi să îi vorbiţi cam aşa: “Uite, văd că nu prea te descurci la această materie. Pot să fac ceva să te ajut? Ai probleme acasă?” Deci acum vorbesc ca şi cum aţi vorbi voi cu acel elev: “Vreau să ştii că, dacă nu te descurci la matematică, nu înseamnă că ai fi un copil rău. Nu înseamnă deloc asta. Unii oameni sunt buni la matematică, dar alţii nu sunt. Există vreo cale prin care te-am putea ajuta să promovezi la matematică, pentru că nu oricine este matematician, nu toată lumea se pricepe la asta.”

La fel şi cu scrierea creativă. E câte unul care scrie doar o propoziţie când ar fi trebuit să scrie o scurtă povestire. Trageţi-l deoparte şi spuneţi-i: “Uite, ştiu că nu te descurci prea bine la această materie şi nu-i nimic. Nu toţi sunt buni la asta. Dar putem oare face ceva ca să te ajutăm să treci acest curs? Te pot ajuta cu ceva sau poate să te implici tu un pic mai mult, doar pentru a promova această materie? Pentru că uneori e suficient să depui ceva mai mult interes. Şi îţi vei găsi locul, vei găsi şi materia care-ţi place. Dacă vei continua, vei găsi acea nişă în lume care ţi se potriveşte.” Dar e foarte, foarte dificil în acest sistem închis.

Desigur, acesta este şi motivul pentru care au apărut şcolile alternative. În şcolile alternative, elevii sunt mai puţini, li se oferă mai multă flexibilitate, fac mai multe exerciţii în aer liber, toate aceste lucruri, pentru că se ştie că copiii nu se dezvoltă la capacitatea maximă în clase de 30 de elevi, cărora li se spune să tacă şi să stea cuminţi în bancă.

Perioada prin care treceţi acum, cu restricţiile împotriva covidului, cu închiderea şcolilor şi alte lucruri de acest gen, a provocat o adaptare şi remodelare a sistemului. Mulţi părinţi au ales să-şi şcolarizeze copiii acasă şi, desigur, pe aceştia n-aveţi cum să-i vedeţi. Mai sunt profesori care au fost concediaţi pentru că au refuzat să se vaccineze şi care încep să dea meditaţii la domiciliu. Aşadar, un nou sistem începe să ia fiinţă. La fel cum există un nou sistem de sănătate care începe să se dezvolte. Şi cum un nou sistem de exerciţii fizice începe să se dezvolte. Dacă nu mai sunt lăsaţi să meargă la sala de sport, unii oameni se adună în câte un subsol de casă şi se antrenează împreună, dar nici pe aceştia nu-i veţi vedea niciodată.

Aşa că trebuie să vă aruncăm speranţele în aer, pentru că sistemul se va prăbuşi, din cauză că energiile acestor vremuri nu mai susţin acest tip de presiune şi control. Să o spunem direct.

Aglomerând 30 de copii într-o clasă, asta nu-i ajută la o bună socializare. Nu este o bună socializare. Nu este bine să forţezi copiii să înveţe lucruri pe care nu vor să le înveţe. Prin urmare, dacă faci parte din sistem, probabil că vei putea contribui doar cu chestiuni mărunte, cum ar fi să ajuţi un copil să se împace cu faptul că nu este foarte bun la o materie, spunându-i că asta nu înseamnă că ar fi un ratat sau o persoană rea. Înseamnă că nu şi-a găsit încă drumul. Înseamnă că nu toată lumea este menită să fie bună la toate. Chiar şi faptul că le spui asta unora dintre aceşti copii, le va fi de ajutor.

Acum, în ceea ce priveşte gestionarea sistemului în general, am spune că sistemul începe să se prăbuşească. Şi observaţi foarte clar lipsa de respect a copiilor, teama unor profesori de copii, acest gen de lucruri. Disfuncţiile din societatea voastră devin atât de vizibile, încât vechiul sistem, pur şi simplu, nu va mai funcţiona. Deci dacă eşti profesor în acel sistem, iată ce îţi spunem: atâta timp cât alegi să rămâi în meserie, fă cele mai iubitoare lucruri pe care le poţi face în cadrul sistemului. Dar nu va mai funcţiona mult timp. Nici sistemul bancar nu va continua să funcţioneze. Multe alte sisteme nu vor mai funcţiona, pentru că au intrat în joc forţe mai rapide şi mai înalte şi mai bune, iar pentru a permite apariţia acelor sisteme care sunt mai rapide şi mai înalte şi mai bune, trebuie întâi să se creeze o breşă.

De pildă, s-ar putea să aveţi surpriza că, peste cinci ani, conduceţi un grup de educaţie la domiciliu şi că mergeţi cu copiii în pădure, că îi duceţi la plajă, că îi învăţaţi tot felul de lucruri variate. De fapt, dacă simţiţi că munca voastră devine din ce în ce mai dezagreabilă, asta vă sugerăm să începeţi să vă imaginaţi. Intraţi pe internet, vedeţi ce fac şi alţi profesori dezamăgiţi de sistem, vorbiţi cu ei, poate prin apel Zoom, întrebaţi-i la ce se gândesc, ce fac, dacă există grupuri de şcoala-acasă care au nevoie de profesori, puneţi un anunţ în ziar. Toate acestea sunt lucruri pe care le puteţi face, în loc să vă lamentaţi “Nu-i mai putem controla pe aceşti copii”. Nu, nu puteţi. Ei au venit aici pentru a perturba sistemul. Mulţi copii vin aici pentru a nu se conforma, vin pentru a dărâma sistemul. Nu sunt nişte răi, ci îşi urmează scopul lor spiritual.

Deci acesta este cealaltă chestiune care trebuie s-o reţineţi. Când frecvenţa specifică unora dintre aceste fiinţe tinere se loveşte de vechea frecvenţă a învăţământului tradiţional, vor ieşi scântei. Şi nu puteţi face nimic pentru a-i integra. Dacă un astfel de copil, aflat în armonie cu sistemul propriu de ghidare, urăşte matematica, iar voi îi cereţi să facă matematică, se va ridica şi va ieşi din clasă. Îi puteţi cataloga drept anormali sau delincvenţi, dacă vreţi, dar mulţi dintre ei îşi ascultă, de fapt, călăuzirea spirituală.

Prin urmare, numai voi veţi decide cum să gestionaţi un sistem care se prăbuşeşte din interior. Vei rămâne aici pe timpul prăbuşirii şi vei suporta dificultăţile aferente? Sau vei citi ce scrie pe perete în văzul tuturor şi vei gândi “Mda, aici nu merge bine, voi începe să mă interesez de altceva”. Poate că te vei recalifica, poate că nu mai vrei să fii profesor, poate că vrei să faci altceva. Sau poate că vrei să fii profesor, dar să lucrezi într-un stil alternativ, mai flexibil, mai deschis. Începeţi să-i căutaţi pe cei care fac deja asta. Există deja oameni care fac acest lucru. În loc să aşteptaţi până când "Titanicul" se va scufunda, urcaţi-vă pe o barcă de salvare cât mai curând.»

Tina: Şi îmi apare o imagine mare cu "Titanicul" scufundându-se.

traducere de Răzvan A. Petre
8 februarie 2022

< Sus >

Link-ul: https://www.youtube.com/watch?v=aSomTmfEjFI