<  Cuprins "Să fii în lume, dar nu de-al lumii"


Cap. 4d) "Practica observării"

Capitolul 4, "Alungarea norilor", subcapitolul d) "Practica observării", din cartea dictată Ginei Lake de către Spiritul lui Isus Cristos „In the World but Not of It” (Să fii în lume, dar nu de-al lumii).

Notă: Acest subcapitol nu a fost lecturat audio de autoarea Gina Lake.

R.P.

Jesus

 

Capitolul 4: Alungarea norilor

d. Practica observării

«Observarea este practica spirituală puternică de a lăsa totul să fie aşa cum este, precum face şi Prezenţa. Practica observării este tăcută, lipsită de orice conţinut mental sau emoţional, cum ar fi opinii, dorinţe, judecăţi, comparaţii, preferinţe sau alte cârlige care te atrag în lumea ego-ului. Înseamnă a fi un simplu martor fără a lua atitudine. Observarea, cu siguranţă, nu este interesantă pentru ego!

A numi observarea drept o practică o transformă în ceva de făcut, când de fapt observarea se petrece de la sine mereu, deşi adesea nu este conştientizată ca atare. Pentru această practică, tot ce trebuie să faci este să observi că observarea se întâmplă deja. Doar observă-l pe cel ce observă. Când observi Martorul, te pomeneşti dintr-o dată în Prezenţă.

Chiar şi atunci când te pierzi în gânduri, la un moment dat, îţi dai seama de asta şi te întorci să observi camera în care te afli, cerul, cântecul păsării, zgomotul maşinii sau orice altceva se întâmplă în mediul înconjurător. Apoi aluneci iarăşi în lumea iluzorie a gândurilor, până când observi din nou realitatea. Indiferent de cât timp ai pierdut printre gânduri, Martorul a fost aici tot timpul. Acel Martor este cel care ţi-a trăit viaţa tot timpul. El este cine eşti tu cu adevărat.

A observa este alternativa la a te pierde în gânduri. Odată ce capacitatea ta de a fi conştient şi de a observa gândurile este suficient de dezvoltată, poţi alege doar să-ţi observi gândurile, în loc să te identifici cu ele. Poţi observa când apare un gând sau poţi observa că te-ai implicat în nişte gânduri. Atunci, poţi alege să devii prezent, îndreptându-ţi atenţia asupra corpului şi simţurilor, a respiraţiei sau a mediului înconjurător – către ceva din aici-şi-acum. Observă ce altceva mai există aici în afară de gânduri şi emoţiile pe care aceste gânduri le produc. Observă ce anume vezi, auzi, simţi sau experimentezi într-un fel sau altul. Cum se simte această clipă în lipsa gândirii? Asta experimentează Prezenţa.

Observarea este felul cum simte viaţa Prezenţa, care este o experienţă mult mai plăcută decât cea pe care o ai atunci când te identifici cu fluxul gândurilor. Toate acele judecăţi, dorinţe, fricile, griji, opinii şi comparaţii care alcătuiesc povestea despre eu şi viaţa mea nu sunt la fel de distractive. Ego-ului îi plac, dar ţie nu prea. Din fericire, odată ce-ţi dai seama că există o alternativă, poţi alege să dai atenţie experienţei senzoriale. Dacă rămâi în corp şi simţuri suficient de mult timp, vei intra în Prezenţă şi te vei simţi minunat.

Eşti un mister, nu-i aşa? Uneori eşti Prezenţa, alteori eşti ceea ce îţi imaginezi că ai fi, uneori eşti ego-ul, iar alteori eşti cel ce alege între acestea! De fapt, eşti toate acestea. Există cu adevărat numai un singur Tu, care se identifică alternativ cu aceste diferite aspecte ale fiinţei.

Observarea dezvăluie tot ceea ce formează lumea ego-ului: judecăţi, comparaţii, dorinţe, credinţe, opinii, fantezii, griji, frici şi orice alt tip de emoţii sau gânduri. Observarea te ajută să le priveşti obiectiv şi să cunoşti adevărul despre ele şi, cel mai important, îţi permite să alegi. Lumea ego-ului nu poate rezista la acest gen de examinare.

În ciuda bunelor tale intenţii de a nu te identifica cu gândurile, pe unele le crezi atât de profund, încât identificarea va avea loc automat, fiind adâncită de emoţiile trezite de acele gânduri. Obiectivitatea şi capacitatea de a alege se vor pierde pentru o vreme. Acest lucru este normal şi nu-i o problemă. Nu ai fi om dacă n-ai avea şi nişte gânduri cu această putere. Până la urmă, le vei depista şi pe acestea din timp, înainte să te prindă. Dar până atunci, observarea te va ajuta să dizolvi chiar şi aceste gânduri mai convingătoare. Ori de câte ori observi că te simţi rău, observă, pur şi simplu, că observi acest lucru. Prin asta, readuci Prezenţa din nou online şi o poţi folosi pentru a simţi mai din plin aceste emoţii şi a cerceta ce gânduri stau la baza lor.»

< Sus >

traducere de Răzvan A. Petre
18 septembrie 2021