<  Cuprins "Totul este Graţie"


Cap. 6 "Viaţa este o şcoală" (1/3)

Capitolul 6, "Viaţa este o şcoală", partea întâia, din cartea dictată Ginei Lake de către Spiritul lui Isus Cristos „All Grace: New Teachings from Jesus on the Truth About Life” (Totul este Graţie: Noi învăţături de la Isus privind adevărul vieţii).

Notă: Acest fragment nu a fost lecturat audio de autoarea Gina Lake.

R.P.

Jesus

 

Capitolul 6: Viaţa este o şcoală (1/3)

«Una dintre provocările de la şcoala vieţii este că nu toată lumea învaţă acelaşi lucru în acelaşi timp. Deşi, până la urmă, toate sufletele trebuie să stăpânească aceleaşi lecţii, totuşi, fiecare suflet lucrează la o lecţie diferită şi pe un nivel diferit de măiestrie. Drept urmare, viaţa seamănă puţin cu o şcoală unde-i o singură sală. Oamenii se găsesc în diferite stadii ale evoluţiei lor şi au mentalităţi diferite şi, totuşi, trebuie să găsească o cale de a conlucra şi a se înţelege. Nu este întotdeauna uşor.

Există atâtea puncte de vedere diferite, câte persoane există, şi toate sunt valabile din perspectiva fiecăreia. Perspectiva unui elev din clasa întâi nu este mai puţin valabilă decât cea a unuia din clasa a cincea; sunt doar poziţii diferite din care este privită lumea. Universul interior al fiecăruia este valabil pentru acel om şi, prin urmare, demn de respect, iar fiecare perspectivă serveşte evoluţiei Întregului. Toleranţa este una dintre lecţiile vieţii, care se învaţă întâlnind oameni foarte diferiţi de tine.

Deşi uneori dificilă, această şcoală cu o singură sală este bine proiectată pentru învăţare, deoarece unii care stăpânesc deja ceea ce alţii nu ştiu îi pot învăţa pe aceştia din urmă. De fapt, aceasta este o caracteristică importantă a acestui proiect. Iar, spre deosebire de şcoala obişnuită, în viaţă, cei mai avansaţi învaţă şi de la cei rămaşi la coadă, care îi provoacă să evolueze într-un mod imposibil altfel. La şcoala vieţii, nu doar că viaţa este profesorul tuturor, ci fiecare este profesorul fiecăruia. Aşadar, viaţa este concepută în aşa fel ca toată lumea să înveţe de la toţi ceilalţi. Toată lumea predă şi toată lumea învaţă. Acesta este adevărul.

O altă caracteristică a acestei şcoli este că aveţi voie să progresaţi în orice ritm doriţi. Nimeni nu vă împinge să munciţi mai mult sau să învăţaţi mai repede. Viaţa este mulţumită când învăţaţi orice aţi învăţa şi în orice ritm preferaţi. Există atât de multe lecţii pe care le oferă viaţa, încât oricum veţi învăţa ceva, chiar dacă nu e neapărat vorba de acea lecţie specială pe care şi-a propus-o sufletul pentru voi. Nu aveţi cum să nu învăţaţi ceva în această şcoală a vieţii, aşa că nu este nicio problemă cum o abordaţi.

Fără a intra în definirea sau descrierea acestui lucru misterios cunoscut sub numele de suflet, este suficient să spunem că toată lumea are unul şi sufletul fiecăruia are un plan vag schiţat pentru această viaţă. Acest plan este adesea modificat pe măsură ce luaţi decizii şi orientări care nu se potrivesc cu planul iniţial. Uneori, o intenţie de lecţie sau un scop al vieţii este abandonat cu totul în favoarea altuia mai potrivit situaţiilor create de deciziile libere ale persoanei respective. Uneori faceţi alegeri foarte diferite decât cele prevăzute sau aşteptate, iar atunci trebuie făcute ajustări din mers.

Totuşi, majoritatea oamenilor îşi îndeplinesc lecţiile propuse şi scopul vieţii într-o anumită măsură şi într-un fel sau altul. Acest lucru este posibil datorită imprimării mentale sau programării, care limitează şi, într-o anumită măsură, determină alegerile oamenilor. De exemplu, dacă scopul vieţii tale implică munca în situaţii de urgenţă, cum ar fi munca de poliţie, stingerea incendiilor sau medicina de urgenţă, atunci vei fi programat cu o personalitate care se potriveşte cu acest domeniu. Curajul, asertivitatea, forţa, acuitatea mentală, rezilienţa, toleranţa la stres şi dorinţa de a-i ajuta pe ceilalţi, toate utile pentru lucrătorii din urgenţă, sunt calităţi care pot fi programate într-un om. Acest tip de persoană probabil că nu s-ar simţi bine într-o profesie mai puţin solicitantă, în timp ce alte tipuri de personalitate ar fi foarte nefericite să muncească în urgenţă. Sunteţi proiectaţi să jucaţi un anumit rol, iar programarea asigură potrivirea cu acel rol şi că sunteţi atraşi de el.

Fiecare dintre voi este unic, dar nu sunteţi responsabili pentru această unicitate. Nu tu hotărăşti într-o bună zi să fii acea persoană care eşti şi nu tu alegi să fii aşa cum eşti. Tu trebuie doar să descoperi talentele şi calităţile speciale care ţi s-au dat şi apoi să le foloseşti. E simplu să descoperi care anume sunt, pentru că te simţi fericit când le manifeşti. Prin bucuria ce o simţi, Inima îţi arată care sunt rolul şi talentele tale.

Oamenii nu sunt potriviţi pentru un rol sau profesie numai fiindcă ei au impresia că ar vrea să fie în acel rol sau pentru că o vor alţii, cum ar fi părinţii. Când oamenii sunt în legătură cu Inima lor, nu şi-ar dori niciodată altceva decât ceea ce le vrea Inima. Iar dacă oamenii îşi doresc, totuşi, altceva, se întâmplă asta pentru că îşi cred propriile idei sau ideile altora despre cine, ce şi cum ar trebui să fie. Nu îşi dau seama că numai Inima lor ştie ce îi va împlini, nu alţi oameni şi nici măcar propria lor minte. Problema este că la şcoală nu se predă ştiinţa a ce vrea Inima, deşi aceasta este una dintre cele mai importante lecţii de la şcoala vieţii.

Ceea ce face deosebit de greu să îţi cunoşti rolul este că nu îţi este comunicat dinainte şi nici măcar la un anumit moment dat. Nu vei primi o scrisoare care să-ţi confirme că l-ai găsit. Trebuie să-l descoperi singur şi nici măcar nu ştii sigur dacă şi când l-ai găsit. Această descoperire se desfăşoară pe măsură ce însăşi viaţa se desfăşoară. Încetul cu încetul, afli ceea ce trebuie să ştii despre rolul pe care ai venit să-l joci aici.

Adesea, abia când priveşti în urmă după multe decenii, înţelegi clar ce ai venit să faci aici. Acesta este unul dintre beneficiile de a fi mai în vârstă: Ai aflat cine eşti, în acest sens. Cunoşti rolul pe care ai venit să-l joci pe Pământ, dacă nu cumva te-ai lăsat deturnat de gândul că ar trebui să trăieşti viaţa altcuiva.

Pe de altă parte, întrucât scopul vieţii nu este întotdeauna evident, puteţi trăi o viaţă întreagă şi tot să nu fiţi siguri care este sau a fost scopul vieţii voastre. Pentru mulţi oameni, scopul vieţii lor este de a învăţa una sau mai multe dintre nenumăratele lecţii de bază care contribuie la îmbunătăţirea fiinţei umane, cum ar fi, de pildă, să devină mai miloşi, să înveţe bucuria de a oferi, să-şi dezvolte o înţelegere superioară a vieţii sau să înveţe să fie mai răbdători sau mai responsabili. În acest caz, este posibil să nu credeţi că aveţi un anumit scop al vieţii.

Alte scopuri de viaţă pot implica dezvoltarea unui talent, echilibrarea unei datorii karmice sau slujirea altora într-un fel sau altul, în timp ce altele sunt aşa cum ne-am aştepta să fie scopurile de viaţă, deoarece corespund cu vocaţiile sau profesiile: lupta pentru drepturile civile, dezvoltarea unui vaccin nou, furnizarea de produse sau servicii de un anumit fel sau educarea ori creşterea copiilor.

Există multe tipuri de scopuri de viaţă şi scopul vieţii nimănui nu este mai important decât al altuia, deşi unele au un impact mai mare asupra Întregului. Scopul vieţii fiecărei persoane este la fel de important pentru sufletul său, precum este scopul altuia pentru sufletul aceluia. Ba mai mult, dacă n-ar face fiecare ceea ce are de făcut la locul său, atunci nici cei care au nişte scopuri de viaţă mai proeminente nu ar putea să şi le îndeplinească.

După cum o şcoală este concepută pentru a oferi lecţii într-un anumit mediu de studiu şi oportunităţi de învăţare, tot aşa şi viaţa este concepută pentru a vă învăţa. Acesta este scopul vieţii, deşi nu este singurul ei scop. Viaţa a luat naştere din bucuria pură a creaţiei şi pentru a oferi experienţe diverse, învăţăminte şi evoluţie, obţinute în mod natural. Învăţarea este un inevitabil produs secundar al vieţii, dar este şi implementată în viaţă, deoarece Designerului îi place să înveţe şi vrea să înveţe prin experimentare şi creaţie.»

< Sus >

traducere de Răzvan A. Petre
17 octombrie 2021