< Înapoi la Pagina Răzvan Petre
Răzvan-Alexandru Petre
Un caz unic în justiţie a avut loc în India, unde o persoană a pretins dreptul de moştenire de la o altă persoană decedată, pe motiv că este reîncarnarea aceleia. Şi culmea-culmilor, a câştigat acest drept!!! Numai într-o ţară unde toată populaţia crede în fenomenul reîncarnării, inclusiv judecătorul, s-a putut petrece aşa ceva. Dar nu era suficient, ci trebuia ca petentul să vină şi cu justificări, ceea ce a şi făcut, evident. Haide să vedem amănuntele cazului.
Cine era decedatul de la care a rămas patrimoniul?
Este vorba de un guru indian, Babaji din Hariakhan, care a fost văzut ocazional predicând în secolul 19, până în 1924, decedând în anul 1952. La moartea sa, au rămas câteva ashramuri. Vezi biografia Wikipedia.
Hariakhan Babaji, cca 1911
Cine era petentul care pretindea moştenirea?
Este vorba de un alt guru, numitul Haidakhan Babaji (1952?-1984). El a jurat într-o sală de judecată că este unul şi acelaşi cu Hariakhan Babaji (1860-1952), şi a primit dreptul de folosinţă a ashramurilor predecesorului său. Cel care jura la tribunal în anul 1971 era un tânăr în jur de 20 de ani, susţinând că este acelaşi cu cel născut în secolul 19 (!).
Se spune că acest nou Babaji a fost descoperit în anul 1970 meditând într-o peşteră din apropierea localităţii Haidakhan (de unde îi vine şi apelativul), la poalele Himalayei, nimeni neştiind de unde a venit şi cine este. Vârsta sa era de cel mult 20 de ani.
Haidakhan Babaji la tinereţe, cca 1971
< Sus >
Babaji afirma despre sine că este o fiinţă spirituală venită să aducă o "revoluţie" in lume. El folosea sintagma Maha Kranti, care poate fi tradusă prin revoluţie, dar şi prin distrugere. Iar în acest al doilea sens, profeţiile sale se aliniază cu cele din Apocalipsa lui Ioan. Mai exact, Babaji profeţea sfârşitul prezentei civilizaţii. Omenirea va continua, dar pe un nivel superior de civilizaţie spirituală.
Prophecies of Mahavatar Babaji
about the Great Revolution and the end of the World
The
Life of Haidakhan Babaji - The Supreme Avatar
Haidakhan Babaji la maturitate
< Sus >
Prin ce mecanisme subtile ar fi putut sufletul fostului guru Babaji să ajungă în trupul noului guru Babaji? Apropo, “Babaji” este un titlu de respect răspândit în India, traductibil prin “tătuc înţelept”.
Unii discipoli cred că el s-a materializat, pur şi simplu, venind din lumea spirituală. Această ipoteză este, totuşi, contrazisă de logica simetriei prin faptul că el a murit, nicidecum nu s-a “dezintegrat” (în anul 1984). Spectaculos este faptul că a murit la propria dorinţă, oprindu-şi bătăile inimii, arătând astfel cât de detaşat era de trupul său fizic. Vezi biografia Wikipedia.
Alţi iniţiaţi indieni sunt convinşi că vechiul Haidakhan Babaji era acelaşi personaj pomenit în "Autobiografia unui yoghin", cap.33 (scrisă de celebrul Paramhansa Yogananda) ca fiind gurul iniţiator al lui Lahiri Mahasaya, anume avatarul Shiv-Goraksha Babaji. Totuşi, datele istorice şi esoterice par a infirma această ipoteză.
Avatarul este o fiinţă de lumină, adică nu este om, deşi uneori poate apărea sub formă umană, diafan-eterică sau grosier-materială. Un mare avatar îi asistă pe profeţi în misiunile lor spirituale. Shiv-Goraksha Babaji l-ar fi susţinut atât de Adi Shankara (revigoratorul tradiţiei Advaita Vedanta), pe Kabir, faimosul sfânt musulman, şi pe Lahiri Mahasaya care a dat forţă şi vigoare ştiinţei pierdute Kriya yoga.
Este important să reţinem că apariţia în faţa lui Lahiri Mahasaya a fost o materializare a avatarului. Deci prin anul 1861, el nu era încarnat într-un om. La fel, relatările lui Sri Yukteshwar ne indică materializarea lui Babaji, cam prin anul 1894 şi ulterior. În acea perioadă, cu siguranţă, Babaji Hariakhan era deja încarnat ca om normal.
< Sus >
1. REÎNCARNAREA ÎNTR-UN TRUP DE OM DEJA ADULT
În opinia mea, omul Haidakhan Babaji nu s-a materializat din "aer", ci ar fi putut fi un "walk-in" – adică Spiritul ce fusese întrupat în fostul Hariakhan Babaji a preluat corpul uman al unui tânăr oarecare (venit, probabil, din altă parte a Indiei, nefiind cunoscut în Haidakhan până în anul 1970). În ce condiţii se poate realiza acest schimb de personalităţi spirituale (numit phowa în tradiţia tibetană), citiţi in articolul meu despre WALK-IN. Datorită condiţiilor speciale ale încarnării prin walk-in (mai ales în acest caz, al unui spirit foarte înalt), memoria vechii personalităţi a rămas intactă.
Astfel, deşi corpul uman s-a schimbat, identitatea spirituală a rămas aceeaşi. Paradoxul logic este eliminat, iar judecătorii indieni sunt scutiţi de penibilul criticii...
Cu totul altfel stau lucrurile la încarnarea obişnuită a spiritelor, care sunt obligate să treacă prin toate stadiile de foetus, naştere, creştere, educare, experienţe de viaţă etc. În acest caz comun, se formează, în timp, o nouă personalitate umană, supravegheată şi animată de spirit. Personalitatea se creează în decurs de mulţi ani, prin aportul familiei, mediului social, evenimentelor etc.
În schimb, în cazul transferului de spirit walk-in, care durează doar o clipă, vechea memorie umană are şanse mari să nu se piardă, mai ales dacă spiritul nou-venit o doreşte.
2. COPIL CU AMINTIRILE KARMICE PROASPETE
Ceva similar se petrece şi cu copiii decedaţi care se reîncarnează foarte repede. Memoria lor îşi păstrează, de obicei, amintirile din fosta viaţă terestră. Explicaţia este că spiritele acestora nu apucă să se reintegreze în lumea spiritelor, ci revin în lumea oamenilor cu bagajul karmic din ultima viaţă brut, neprelucrat, intact. În India, astfel de cazuri sunt destul de frecvente, ceea ce întăreşte credinţa locuitorilor în fenomenul reîncarnării spiritelor. Iată mărturii recente în acest sens:
5
REINCARNATED CHILDREN Who Remember Their Past Lives
Deci am ajuns la explicaţia cea mai simplă şi rezonabilă. Hariakhan Babaji a fost văzut pentru ultima oară prin anul 1952, după unele mărturii. Următorul Babaji a fost reperat într-o peşteră din Haidakhan în anul 1970. Adică, după 18 ani, vârsta probabilă a noului Babaji. Este deci foarte posibil, aş spune probabil, că spiritul a părăsit vechiul trup şi s-a întrupat imediat într-un nou-născut, fără pauza obişnuită în lumea spiritelor. Astfel, şi-a păstrat intacte amintirile de mare guru, continuându-şi misiunea spirituală într-un corp nou.
Probabil că judecătorul a simţit măreţia spirituală a petentului şi i-a acordat dreptul de a conduce ashramurile, care oricum rămăseseră fără conducătorul iniţial.
< Sus >
3. COLABORAREA MISIONARĂ A SPIRITELOR
Totuşi, noul Babaji Haidakhan, continuatorul KRIYA-yoghinului Babaji Hariakhan, avea o altă învăţătură spirituală şi metodă de iniţiere, anume KARMA Yoga. Dacă ar fi fost acelaşi spirit reîncarnat, logica umană ne spune că ar fi continuat în acelaşi stil cunoscut. Dar el a schimbat metoda. Să însemne asta că tânărul Babaji a minţit în sala de judecată când s-a dat drept fostul Babaji?
NU neapărat, şi iată de ce:
A - Un răspuns rapid ar fi acela că un mare spirit poate să-şi schimbe metodele după cum vrea, adaptându-se realităţii social-umane pe care o întâlneşte.
B - Un alt răspuns, mai sofisticat, ne sugerează ideea că în noul Babaji se manifesta un alt spirit, dar cu aceeaşi misiune sfântă de ajutorare a omenirii, un spirit de acelaşi rang spiritual, dar cu altă abordare şi experienţe anterioare. Se manifesta acum Babaji “karma-yoghinul”, frate întru Dumnezeu cu precursorul spirit al lui Babaji “kriya-yoghinul”.
În lumea superioară a spiritelor apropiate de Dumnezeu, aceste diferenţe pământeşti de identitate nu contează, ele sunt doar adaptări ale formei trupeşti la nevoile oamenilor care trebuie ajutaţi. Aceste spirite superioare sunt fraţi şi surori întru Dumnezeu, niciunul nu se consideră superior celuilalt, se ajută reciproc în misiunile lor printre oameni, fac parte din acelaşi grup unit. Ba uneori, un spirit poate prelua de la un frate al său o misiune întreruptă dacă este mai adaptat cerinţelor prezentului. La fel cum este posibil fenomenul de împrumut al corpului, de la un spirit “walk-out” către un spirit “walk-in”. Spiritele din acelaşi grup sau familie se ajută inclusiv prin aceste căi radicale şi extreme: fie împrumută un corp uman deja adult, fie continuă o întreagă misiune a altui spirit.
Un alt exemplu ar fi cel al grupului de spirite ce conlucrează la aceeaşi misiune. Dacă un om aude sau citeşte despre un anume Înger sau Sfânt, îl va invoca pentru a-i da vreun ajutor. E posibil ca Acela să îi răspundă, dar este la fel de posibil să îi răspundă un spirit coleg sau subaltern al Aceluia, care îl suplineşte temporar. În Lumea lui Dumnezeu, fiecare spirit trebuie să lucreze spiritual, aşa că fiecăruia i se dă câte ceva de făcut. Este o mare cinste pentru un spirit în plină dezvoltare să capete dreptul şi responsabilitatea de a răspunde în locul unui spirit superior ierarhic. Şi o va face cu toată capacitatea şi bunăvoinţa sa.
Încă un exemplu la îndemână ar fi Dalai Lama. Se spune că el ar fi aceeaşi entitate care se reîncarnează în Tibet. Unii cred asta. Totuşi, actualul Dalai lama a dat de înţeles că, personal, se îndoieşte. Şi eu mă îndoiesc. Motivul? Ar fi extrem de plictisitor şi ineficace pentru evoluţia acelui spirit să tot repete experienţa de lider spiritual în aceeaşi zonă geografică. Dimpotrivă, din câte se cunoaşte, spiritele caută la fiecare încarnare să aibă experienţe cât mai diverse. Chiar şi în cazul unui avatar însărcinat cu o misiune sfântă, ea este singulară, nu se repetă la nesfârşit.
În cazul lui Dalai Lama, cred că se încarnează succesiv spirite de acelaşi nivel superior, din aceeaşi familie spirituală. Când copilul este pus sa recunoască vechile obiecte ce au aparţinut recent decedatului Dalai Lama, nu este greu pentru spiritul tocmai ieşit din corp să influenţeze alegerile copilului în sensul dorit de toţi.
Notă: Am scris articolul de mai sus în anul 2018 şi am uitat de el. L-am redescoperit recent, odată cu curăţenia de anul nou a computerului. Poate că, în prezent, n-aş mai avea interesul să-l scriu...
< Sus >
Răzvan A. Petre
17 ianuarie 2022